איך אפשר למנוע את העלייה במשקל בחורף? 10 טיפים

איך אפשר למנוע את העלייה במשקל בחורף? 10 טיפים

 

החורף קרב ובא. אבל זה לא תירוץ שמומלץ להשתמש בו כדי למלא עוד צלחת בחג ולהרגיש טוב עם זה. אני, למשל, מנצלת את עונת החורף כדי להתאמן, לאכול נכון ולשפר את תפקוד הגוף שלי. אני פשוט רוצה להיראות טוב יותר בביקיני לקראת הקיץ. עם זאת, רבים מאיתנו אוהבים לבלות שעות ארוכות על הספה בצפייה בסדרות וסרטים ומשתמשים בסופי שבוע וחגים כתירוץ לעצלנות שלהם.

 

מדוע קשה יותר לרדת במשקל בחורף?

הסיבות שבגינן אנו אוגרים שומן בחורף הן די פשוטות להבנה. הן הולכות חזרה בזמן אל הימים הטובים שבהם היינו צריכים לאחסן עודפי שומן נוספים עבור החודשים הקרים בשנה, שכן השומן הזה סיפק לנו חום ואנרגיה כשלא היה מזון בסביבה.

 

אבל בימינו, הסיבות לעלייה במשקל בתקופת החורף השתנו. קל יותר ומעשי בהרבה להתמודד עם זה, בעיקר אם מבינים אותן קודם:

 

  • כשקר, פירות נראים פחות מזמינים. אנחנו אוכלים יותר ארוחות מבושלות כדי להתחמם.
  • אנחנו כבר לא עושים ספורט בחוץ כפי שהיינו רגילים לפני. הימים קצרים יותר (יש פחות אור יום) ולכן חלון הזמנים שלנו צר יותר, בניגוד לקיץ.
  • פסטות, דגני בוקר, לחמים וכן הלאה הם מזונות עתירי פחמימות שנראים מושכים יותר בחורף.
  • אנחנו לובשים מעילים וסוודרים כל יום, מה שמקשה עלינו להבחין אם עלינו במשקל, או בכמה.

 

אז איך אפשר בדיוק למנוע את העלייה במשקל בחורף? בחרתי לשתף אתכם ב-10 טיפים טובים שעזרו לי, ובטוחה שיעזרו גם לכם:

 

  1. הוסיפו תחושת חום באמצעות תבלינים במזון שאתם אוכלים. ישנם תבלינים רבים המסייעים לעיכול, כמו שום, ג'ינג'ר, ציפורן, כמון, כוסברה וכוכב אניס. אלה הם תבלינים בעלי ערך לשמירה על חילוף חומרים גבוה ובכך עוזרים לשרוף אנרגיה רבה יותר.
  2. צמצמו את מספר כוסות הקפה שאתם שותים ביום. רוב האנשים שותים קפה על בסיס חלב, ובחורף, כשקר, אנו נוטים לשתות יותר משקאות חמים כדי להתחמם.
  3. הורידו את כמות הפחמימות שאתם צורכים.
  4. תבשילים מזינים, ממלאים ומחממים יכולים להיות בריאים אם אנחנו בוחרים במצרכים הנכונים. הקפידו על בישול של בשר רזה והורידו את השומן העודף, אינכם זקוקים לו. במקום קמח, השתמשו בחלופות בריאות יותר כמו אורז או תפוחי אדמה מגורדים במקום.
  5. אכלו מרקים חמים. מרקים אינם רק מזינים ומחממים, הם גם ישביעו אתכם מאוד. בשל תכולת המים הגבוהה שבהם, העיכול אורך זמן רב יותר מאשר ארוחה רגילה שכוללת בשר, תפוחי אדמה וירקות. מרקים שומרים עלינו מלאים לזמן ארוך יותר.
  6. בחרו תמיד בלחמים מדגנים מלאים. דגנים מלאים עשירים בסיבים תזונתיים ובעלי אינדקס גליקמי נמוך (GI) כלומר, לוקח זמן רב יותר לעכל אותם מאשר פחמימות פשוטות. הפחמימה הפשוטה הופכת מיד לגלוקוז לאחר הפירוק בכבד, ולמעשה נעלמת כלעומת שבאה. פחמימות מורכבות, כמו דגנים מלאים, משחררות גלוקוז בצורה איטית, ועוזרות לנו לשמור על אנרגיה ברמה מסוימת לפרק זמן ארוך יותר (קל לדעת אם מזונות מסוימים הם בעלי ערך גליקמי נמוך אם הם מלאים, מה שאומר שהם לא עובדו בשום אופן או דרך).
  7. אכלו הרבה חלבונים. חלבון צריך להיות כ-15 עד 20 אחוזים מהתפריט היומי שלנו. אכילת חלבונים באיכות גבוהה בכל ארוחה תשמור על הגוף חם במשך הרבה שעות, זאת מפני שלוקח זמן רב יותר לעכל אותם.
  8. שתו מים כדי לשמור על לחות גבוהה. אפילו ההתייבשות הקלה ביותר תפגע ביעילות חילוף החומרים של הכבד, שכן גם לו יש חלק בעבודת הכליות. שתו תה צמחים עם לימון, דבש וג'ינג'ר במקום קפה על בסיס חלב כדי להתחמם. ג'ינג'ר בריא במיוחד בחורף מפני שהוא מרגיע ומנקה את מערכת העיכול, ומסייע להגברת חילוף החומרים.
  9. עשו ספורט. נסו להתאמן כמה שיותר במהלך החורף, מפני שזה הזמן שבו אנשים נכנסים לשגרת העבודה הקבועה שלהם ומתעצלים לעשות זאת.

הליכונים הם אופציה נהדרת לחורף, מאחר שבדרך זו ניתן לבצע פעילות גופנית מבלי לעזוב את הבית. יוגה ופילאטיס גם הם אפשרויות מצוינות.

  1. הקפידו על מנוחה מספקת. מחסור בשינה משפיע לרעה על חילוף החומרים ועל תפקודי ההורמונים. הגוף מנסה לפצות על העייפות על ידי שליחת אותות רעב מזויפים, והתוצאה הסופית היא עלייה בצריכת המזון. נוחו טוב.

 

סגירת תפריט