ארבעה מזונות שמנים שאתם חייבים להימנע מהם

הביטוי הנפוץ "לנצח ולעולם לא" נאמר לעתים קרובות יותר ממה שהוא נעשה בפועל, במיוחד כשמדובר בביטול הרגלי אכילה גרועים. למשל, ישנם כמה מאכלים שומניים שמומלץ לכם להימנע מהם בכל מחיר, כך שאם המטרה שעל סדר היום היא לאכול בריא יותר, פריטי מזון עתירי קלוריות ומלאי שומן הם הדרך הלא נכונה להגיע לשם. 

 

לפניכם כמה דוגמאות למזונות שעדיף לשמור מהם מרחק:

 

לחם לבן 

ללחם לבן יש ערך תזונתי מינימלי והרבה מאוד סוכר. הוא גם טעון בשפע של קלוריות ריקות, מה שאומר שהוא לא ישאיר אתכם שבעים לאורך זמן. לכן, אם אינכם יכולים להגיד לא ללחם, המירו את הלחם הלבן בלחם מחיטה מלאה ודגנים מלאים.

 

אוכל מטוגן

צ'יפס, שניצל וסופגניות הם שלושה מאכלים נפוצים ביותר שמהווים חלק מקבוצת המזון המטוגן הנורא והאיום. אם נאמר את האמת, יהיה זה נבון להימנע מאכילת מזון מטוגן כזה. הערך התזונתי הוא מינימלי; זה רע לעיכול שלכם, והכולסטרול גבוה מאוד.

 

רטבים לסלט על בסיס שמנת

סלטים ברוטב שמנת יכולים להפחית מאוד את הערך התזונתי אפילו של הסלטים העשירים ביותר. היתרונות של כל אותם הירקות הטריים מתגמדים באופן משמעותי כאשר הסלט מכוסה ברוטב על בסיס שמנת במקום אלטרנטיבה בריאה על בסיס שמן זית.

 

סירופ תירס עתיר פרוקטוז

ממתיק זה נמצא בכל מקום; הוא מופיע במשקאות קלים, אוכל מעובד, מאפים, ורטבי פסטה. אמנם התפרסם מחקר שמציג הוכחות לגבי הטוב והרע בצריכת סירופ תירס עתיר פרוקטוז, אך אנו מציעים לנקוט באמצעי זהירות ולהימנע או למזער צריכת כל סוגי הסוכרים המעובדים.

 

לכו על פירות טריים כאפשרויות קינוח בריאות יותר. בעוד ששתיית מיצי פרי מהווה אלטרנטיבה למשקאות קלים, קחו בחשבון שמיצי פרי רבים מכילים גם סירופ תירס עתיר פרוקטוז.

 

הדרך הטובה ביותר היא לשתות יותר מים. נסו להוסיף פרוסת לימון או ליים כדי להוסיף בריאות לתזונה שלכם.