פעילות ספורטיבית היא המפתח לאורח חיים בריא

האיחוד האירופי צריך לעשות יותר כדי לקדם השתתפות נשים בפעילות ספורטיבית

 

ההשתתפות בספורט היא היבט מרכזי של אורח חיים בריא ומספק, אך עם זאת, לעתים קרובות החשיבות שאנו מייחסים לה נשחקת. 

 

במהלך ששת החודשים האחרונים כמעט 250,000 אנשים ברחבי אנגליה הפסיקו לקחת חלק בפעילות ספורטיבית קבועה. רק 40.6 אחוז מהגברים ו-30.7 אחוז מהנשים במדינה עושים ספורט לפחות פעם בשבוע.

 

אבל המספרים של הנשים שעושות ספורט הם שמעסיקים אותנו במיוחד. בעוד ששיעורי ההשתתפות בקרב נשים באירופה מעט גבוהים יותר מבעבר, חוסר האיזון המגדרי עדיין קיים ויש לנקוט בפעולות כדי לשפר את השתתפותן של נשים בספורט.

 

ברמה האירופית אנו יכולים לעבוד יחד לקידום שיעורי ההשתתפות הנשית עם המדינות החברות שלנו. אנו לא מאמינים בגישה אחת שמתאימה לכולם, אלא בכך שחברות באיחוד האירופי יכולה להביא יתרונות כמו שיתוף מידע חשוב.

 

מדינות חברות המפעילות בהצלחה שיטות חדשות להפעלת אזרחיהן יכולות לחלוק את רעיונותיהן עם כולנו. והאמת היא, שיש לנו גם כמה רעיונות משלנו.

 

ראשית, עדויות מצביעות על כך שהמפתח לעלייה ברמות ההשתתפות הנשית הוא מענה לחששותיהן, כמו מודעות עצמית לגבי כושר, משקל או יכולת, אשר שורשיהם מתפתחים בשנים הראשונות, במיוחד במהלך שיעורי הספורט בבית הספר. עלינו לעשות יותר כדי שהשיעורים בחינוך גופני ימשכו אליהם יותר ילדות.

 

אנו יכולים לעשות זאת על ידי הרחבת מספר שיעורי הספורט הנלמדים בבתי הספר, בניית הכישורים הדרושים אצל מורים כדי שיוכלו לעבוד עם בנות ובנים ביחד, והשקעה במתקנים חדשים.

 

לצד זה, אנו יודעים כי הרבה מאוד כסף שמגיע מהאיחוד האירופי אינו עושה את דרכו למועדונים המקומיים שזקוקים לו, כלומר, יש לאפשר לערים והיישובים עצמם להפנות את  הכסף להשקעה בדרכים חדשניות שמטרתן לתווך את הספורט לציבור הרחב בצורה טובה יותר, ובעיקר לנשים.

 

עם זאת, פעולה זו בפני עצמה אינה מספיקה. התקשורת צריכה גם למלא תפקיד בהתייחסות לספורט נשים כאל אירוע מרכזי ולא כעניין צדדי. המגמה הזו אמנם משתנה, אך חייבים להתמיד בה; ראינו עניין דומה בספורט הנשים במהלך המשחקים האולימפיים בשנת 2012, אך מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת בירמינגהם בשנת 2013 הראה כי שישה מהעיתונים הלאומיים של בריטניה פרסמו פחות סיפורים על הספורט הנשי שנה אחרי המשחקים האולימפיים לעומת מה שהיה בעבר. עניין עונתי בספורט נשים אינו מספיק כדי להשיג מעורבות ממושכת של הקהל הרחב.

 

רעיונות אלה הם חלק ממעגל של הגשמה עצמית. על ידי עידוד השתתפות רבה יותר, במיוחד בקרב נשים, ההתעניינות בקרב נותני החסות והתקשורת גדלה, וכך מעודדת עוד נשים להצטרף.