מדוע לעשות ספורט זה יותר מרק לרדת במשקל או לפתח שרירים

בין אם זו אישה שבאמת רוצה לפתח שרירים ולראות את המספר במשקל עולה או בחור שרוצה לרוץ 10K לפני שהוא מגיע לגיל 40 – יש כל כך הרבה באימוני כושר מאשר סתם לרדת במשקל.

 

לא משנה מה המטרה שלכם – זו אמת אוניברסלית: באמת חשוב שתרגישו טוב בעור שלכם, שתחושו באנרגיה גבוהה, בעוצמה, ושתתעוררו כל יום עם רצון להיות המודל הטוב ביותר של עצמכם.

 

אורח חיים בריא הוא יותר מאשר שינויים פיזיים בלבד

פעילות גופנית ותזונה בריאה (ובסופו של דבר מרגישים הכי טוב כך) משפיעים על תחומים אחרים רבים כל כך בחייכם. לא מדובר רק באיך שאתם נראים במראה; זה יותר קשור לביטחון שיש לכם במקום העבודה ובמערכות היחסים שלכם.

 

על פי האיגוד האמריקאי לפסיכולוגיה, ג'ניפר קרטר, PhD, מייעצת לחולים במתכונת של הליכה ודיבור. ד"ר קרטר גילתה שתנועה (הליכה בפרט) מועילה לאנשים במובן הזה שהיא גורמת להם להיפתח ולחקור את רגשותיהם ולפתור את הסוגיות הבוערות בחייהם. ד"ר קרטר באמת מדגישה את החשיבות של פעילות גופנית בתחום עבודתה.

 

פעילות גופנית מגבירה ייצור של אנדורפינים ומעניקה תחושה של הישג שמגיע באופן בלתי נמנע עם פעילות גופנית – אי אפשר להתעלם מכך. וכולנו יודעים כמה אנחנו מרגישים מדהים אחרי פעילות שבה הזענו הרבה, לא כך?

 

זה הכל כדי להכניס פעילות גופנית לשגרת החיים

למען האמת, מחקרים הראו שזה לא באמת קשור למהירות שבה רצתם, כמה רחוק הלכתם, כמה משקל הרמתם או כמה שכיבות סמיכה השלמתם, מדובר יותר בסיום האימון באופן כללי וזה מה שנותן את ההרגשה הזו.

 

טיפ: בכל פעם שאתם חושבים שאין לכם אנרגיה או זמן להיכנס לשגרת אימונים – חשבו שוב, כי אתם לא יודעים מה אתם מפסידים בכך שאינכם עושים פעילות גופנית.

 

הביטחון בגוף הוא חזק

שוחחנו עם שרה דוסו מערוץ הכושר Runtastic בנושא דימוי גוף וכושר, ומדוע חשוב ובריא להסתכל על גופנו באור אחר מלבד בהקשר של מספר כלשהו במשקל או של מה שאנחנו רואים בעיניים. מבחינתה, כאישה, הלידה שחוותה פתחה את עיניה יותר לגבי מה שהגוף הנשי מסוגל מאשר כל הישג גופני אחר. ועכשיו התשוקה שלה לאימונים עברה קצת להיות בריאה יותר (לעומת התשוקה לשרירי בטן). היא רק רוצה להרגיש חזקה, בריאה ומאושרת עם מי שהיא. המסקנה היא שחשוב מאוד להתמקד ב"סיבה" לפעילות הגופנית. מטרה זו צריכה להיות פחות פיזית, ויותר רגשית.

 

החליטו קודם מהם היעדים שלכם

אין לומר כי ירידה במשקל או שריפת שומן אינם יעדים תקפים, אבל הם לא אמורים להיות המוקד של הפעילות הגופנית שאתם עושים. בסופו של דבר, הצגת התמונה כולה בפרספקטיבה הנכונה היא המפתח להצלחתכם בכך.

 

על מנת להפוך את הבריאות והכושר לחלק מחייכם, יש צורך שתחשבו לא רק על איך שאתם נראים או על המשקל שלכם. זו הדרך היחידה להתקדם עם שגרת האימונים. זה אולי נשמע חסר היגיון, אבל זה נכון: "תתאמנו כי אתם אוהבים את גופכם, לא בגלל שאתם שונאים אותו."

 

שינוי נקודת המבט שלכם יכול להקל הרבה יותר על ההיצמדות למטרות שהצבתם לעצמכם, לגרום לכם להתלהב מההתקדמות שאתם עושים ולהרגיש בטוחים ביכולות שלכם להתגבר על מכשולים אחרים בעתיד.